آبان ۱۶، ۱۳۹۱

مردم بیش از دیکتاتورها در ایجاد ظلم و استبداد و استمرار آن نقش دارند


یک روز صبح در کشورآلمان :                                                                                                                                                

مردمی که برای خرید شیر آمده بودند ، در کمال تعجب دیدند شیری که تا دیروز 1 یورو فروخته میشد ، امروز 1.5 یورو عرضه میشود . هیچ کس سرو صداو اغتشاشی نکرد اما ، هیچ کس هم شیر نخرید.

بطری های شیر به کارخانه مرجوع شد و همان شب "آنگلا مرکل" از تلویزیون رسمی آلمان بصورت زنده از مردمان کشورش بابت این گرانی عذر خواهی کرد و از فردا شیر دوباره به قیمت 1 یورو توزیع شد !!!
 یک روز صبح در کشور ايران:

یک روز صبح در ايران مردمی که برای خرید شیر آمده بودند ، در کمال تعجب دیدند شیری که تا دیروز 350 تومان فروخته میشد ، امروز 750 تومان عرضه میشود . هیچ  کس هم سرو صداو اغتشاشی نکرد اما ، همه شیر هم خریدند و حتي از نياز روزانه نيز بيشتر خريدند !!!

پاكت های شیر به کارخانه مرجوع نشد و همه به فروش رسيد حتي در بازار ناياب نيز شد و فرداي همان روز مجددا قيمت شير افزايش پيدا كرد و به 1350 تومان رسيد و همچنان مردم خريدند و كسي هم عذرخواهي نكرد و شير نيز توزيع شد !!!!!!
مقصود این نوشته در واقع خرید یا نخریدن یک کالا نیست که البته می تواند کار درستی هم باشد امایک نکته کلیدی را سعی دارد بگوید:
اگر تاریخ را مطالعه کنیم خواهیم دید در هر کشوری و جامعه و حتی خانواده و گروهی کوچک در صورتی ظلم از بین رفته و مردم به حقشون رسیدند که در مقابل ظلم و شرایط حاکم ایستادند و از حقشون کوتاه نیامدند و نگذاشتند ظلم بیشتری بهشون بشه عاملی که باعث ایجاد و استمرار ظلم و استبداد شده، وجود ظالم نبوده بلکه خموشی و پذیرفتن ظلم توسط مظلومان بوده و هست که خود این فرهنگ ظلم و ظالم سازست.
عرضِ دیگه ای نیست :|

ان الله لا يغيـر ما بقـوم حتى يغيـروا ما بأنفسـهم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

کل نماهای صفحه